Efforts to Foster Enthusiasm and Independence in Learning Mushroom Material in the Middle of the Covid-19 Pandemic with the Limbate-Based Assignment Method for Class X Science 1 Students for the 2021-2022 Academic Year at SMA N 4 Jayapura
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ardiyanti, N. (n.d.). Penerapan Model Blended Learning Dalam Meningkatkan Kemandirian Belajar, Berpikir dan Hasil Belajar pada Pembelajaran PAI di Masa Pandemi Covid 19 di SDN 32 Tulang Bawang Tengah Provinsi Lampung. Jakarta: FITK UIN Syarif Hidayatulah Jakarta.
Arikunto, S. (2006). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik Bandung: Rineka Cipta.
Bahri Djamarah, S. (2011). Learning psychology. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Fiki, T. (2022). UPAYA GURU DALAM MENUMBUHKAN KEMANDIRIAN SISWA KELAS IV DI MASA PANDEMI COVID-19 DI MI MUHAMMADIYAH SIDABOWA. UIN Prof. KH Saifuddin Zuhri.
Hasan, M. I. (2002). Pokok-pokok materi metodologi penelitian dan aplikasinya. Jakarta: Ghalia Indonesia.
LESTARI, R. (n.d.). PROFIL KETERAMPILAN BERTANYA SISWA PADA PEMBELAJARAN BIOLOGI SMAN 1 BANDAR LAMPUNG.
Setiawan, H., Suzana, A. J., Koesoemasari, D. S. P., & Handayani, T. (2022). MENUMBUHKAN MINAT WIRAUSAHA DIMASA PANDEMI COVID 19 DENGAN MANAJEMEN WIRAUSAHA YANG TEPAT. WIKUACITYA: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 157–161.
Sugiyono, S. (2010). Metode penelitian kuantitatif dan kualitatif dan R&D. Alfabeta Bandung.
Syarif, M. (2019). Unit Pembelajaran Jamur. Jakarta: Kemendikbud.
DOI: https://doi.org/10.24815/jimps.v9i1.29262
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
JIMPS: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah indexed by
___________________________________________________________
JIMPS: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah
E-ISSN 2614-3658
P-ISSN 2964-7231
Published by History Education Department, Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Syiah Kuala in collaboration with "Perkumpulan Prodi Pendidikan Sejarah Se- Indonesia"
W :https://jim.unsyiah.ac.id/sejarah
E : jimsejarah@usk.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0