Evaluation of Inclusion Education at SMP Negeri 21 North Jakarta
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abasa, S. ‘. (2023). Surah ‘ Abasa, Chapter 80 Contents of the Surah.
Badan Pusat Statistik (BPS). (2015). Survei Penduduk Antar Sensus (SUPAS). Sensus Penduduk Indonesia, 71–93.
Chandrawati, I. (2021). Evaluasi Program Pendidikan Inklusi Bagi Anak Berkebutuhan Khusus di Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD) Ayah Bunda Kecamatan Ciledug Kota Tangerang.
Danso, J. B. (2009). Evaluation of Inclusive Education Practise in Ghana: Survey of Inclusive Pilot Schools.
Didik, P., Smp, B., Disabilitas, P., Provinsi, P., & Jakarta, D. K. I. (2023). PROVINSI DKI JAKARTA. 2023.
Erkana, N. (2017). Evaluasi Program Pendidikan Inklusi Smp Taman Dewasa Ibu Pawiyatan Yogyakarta Tahun 2016 (Studi Model Evaluasi Context Input Process Product) (Vol. 2016).
Herawaty, R. (2021). Merdeka Belajar , Pendidikan Inklusif, dan Guru Profesional. Ayoguruberbagi.Kemdikbud. Go. Id, 2–4.
Inanna, I. (2018). Peran Pendidikan Dalam Membangun Karakter Bangsa Yang Bermoral. JEKPEND: Jurnal Ekonomi Dan Pendidikan, 1(1), 27. https://doi.org/10.26858/jekpend.v1i1.5057
Kemendikbud, B. (2019). Pendidikan di Indonesia belajar dari hasil PISA 2018. Pusat Penilaian Pendidikan Balitbang KEMENDIKBUD, 021, 1–206.
Kemendikbud, K. (2021). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan (Permendikbud) Nomor 1 Tahun 2021 tentang Penerimaan Peserta Didik Baru Jenjang TK, SD, SMP, SMA dan SMK. Permendikbud, 1–25.
LEGODİ-RAKGALAKANE, K., & MOKHAMPANYANE, M. (2022). Evaluation of Educators’ Experiences and Practices of Inclusive Education in Primary Schools: A South African Perspective. International E-Journal of Educational Studies, 6(12), 255–263. https://doi.org/10.31458/iejes.1194397
Muhardi. (2004). Kontribusi Pendidikan Dalam Meningkatkan Kualitas Bangsa Indonesia. PT. Gramedia Pustaka Ilmu, XX(4), 345–3.
Mustika, D., Irsanti, A. Y., Setiyawati, E., & Yunita, F. (2023). Pendidikan Inklusi : Mengubah Masa Depan Bagi Semua Anak. 1(4).
Pardi, D. (2023). Alasan Pentingnya Pendidikan , dan Pengaruhnya 1 . Alasan Utama Pentingnya Pendidikan 1 . Mendapatkan Kehidupan yang Lebih Bahagia dan Stabil. 1–12.
Sugiyono, D. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan Tindakan.
UNESCO. (1994). World Conference on Special Needs Education: Access and Quality. The Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education, June 7-10, 1–50.
UNESCO, Dharma, D. S. A., Hermanto, H., Oktadiana, R., Wardana, A., Anggia, D., Harun, H., Pranata, A., Rudiyati, S. (Universitas N. Y., Sunardi, S., Teguh, S. I., Fathonah, D. A., Ishartiwi, I., Sukinah, S., Rochyadi, E., Rakhmat, C., Sunardi, S., Fardlillah, Q., Suryono, Y., … Presiden Republik Indonesia. (2017). Peraturan Pemerintah Republik Indonesia nomor 13 tahun 2020 tentang akomodasi yang layak untuk peserta didik penyandang disabilitas. European Journal of Special Needs Education, 296(243), 1–11.
UNICEF. (n.d.). Pendidikan dan Remaja Tantangan.
DOI: https://doi.org/10.24815/jimps.v8i4.27733
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
JIMPS: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah indexed by
___________________________________________________________
JIMPS: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah
E-ISSN 2614-3658
P-ISSN 2964-7231
Published by History Education Department, Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Syiah Kuala in collaboration with "Perkumpulan Prodi Pendidikan Sejarah Se- Indonesia"
W :https://jim.unsyiah.ac.id/sejarah
E : jimsejarah@usk.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0